למה השימוש בדיסקים פשוט נכחד מן העולם?

דיסקים

אי אפשר להתעלם מכך כי המאה העשרים ובעיקר החלק השני שלה כמו גם המאה העשרים ואחת ידעו קפיצות טכנולוגיות אדירות. העניין עם כל קפיצה טכנולוגית כזאת היא שברגע שהיא מתרחשת היא דוחקת טכנולוגיה ישנה החוצה (אז אפשר למצוא מגוון קופונים). ניתן לראות זאת אם ההמצאה של הDVD אשר דחק את הווידאו מן העולם ואשר איפשר לנו לשמוע מוזיקה בצורה הרבה יותר טובה ולאחר מכן ה-VOD דחק את ה-DVD מן העולם וסביר להניח כי גם זה ישתנה בשנים הקרובות אנו עוברים לעולם של שירותי סטרימינג כמו נטפליקס. אחת הדוגמאות המובהקות ביותר לשינוי טכנולוגי משמעותי הוא השימוש בדיסקים אשר הלך ונעלם מן העולם. כיום לא משתמשים בדיסקים בגלל שיש דיסק און קי אשר מאפשר לנו לשמור עליו הרבה יותר מידע ובגלל שאפשר להעביר קבצים ענקיים באמצעות האינטרנט וזהו יתרון עצום שאי אפשר להתעלם ממנו או להכחישו וזהו משהו שאנו חייבים לקחת בחשבון.

האם הדיסקים עומדים לחזור ממש כמו הפטיפונים?

העניין עם אופנות שהן חוזרות תמיד וכך אנחנו יכולים לראות כי על אף המצאת הסי.די יש אנשים אשר מוכנים לשמוע מוזיקה רק בפטיפונים. הם טוענים כי הפטיפונים משמיעים מוזיקה בצורה הרבה יותר נקיה וטובה ועל כן הם לא מוכנים לשמוע מוזיקה במחשב או במערכת עם סי.די. על כן עולה השאלה האם נחזור להשתמש גם בדיסקים בכדי לשמור מידע? אם כן נראה כי התשובה לכך היא ממש שלילית וכי אין סיכוי שנחזור להשתמש בדיסקים וזאת עקב העובדה כי אין להם שום יתרון על פני הצורות האחרות של שמירת דברים וזהו משהו שכדאי לכם לקחת בחשבון ולחשוב עליו לעומק.

מה קורה עם יש לי דיסק עם מידע חשוב עליו?

יש אנשים אשר בעבר שמרו דברים מאוד חשובים על דיסקים ועל כן כעת הם שואלים את עצמם האם הדברים הללו אבדו לעד? אם כן אתם צריכים לדעת כי זה ממש לא המצב וכי עדיין אפשר היום למצוא הרבה מאוד מעבדות מחשבים אשר אפשר לקרוא בהם דיסק ואשר יאפשרו לכם להוציא את המידע מהדיסק.

לעוד מידע בנושאי טכנולוגיה הכנסו למגזין הטכנולוגיה

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בניית אתר תדמית לעסקים מתחילים – איך עושים את זה נכון?
אחד הכלים הרלוונטיים ביותר לצורך פרסום ושיווק עסקים חדשים, עסקים שעושים את צעדיהם הראשונים בשוק, הוא...
קרא עוד »
ספט 09, 2021
שיעורים פרטיים במדעי המחשב – יסייעו לכם בהבנת החומר
בעזרת שיעורים פרטיים במדעי המחשב תהיה לכם אפשרות להשיג הבנה הרבה יותר מעמיקה של כל החומר הלימודי...
קרא עוד »
מאי 24, 2022
איך להתכונן לבגרות במתמטיקה בזמן קורונה?
קורונה – מילה אחת, נגיף אחד והחיים של כולנו כמו עמדו מלכת. מוסדות הלימוד שבתו מפעילות, רשתות השיווק...
קרא עוד »
אפר 21, 2020